single

Jak zarabiać na reklamach w internecie?

Reklama i marketing to obszary, z których można wyciągnąć niemałe dochody – nie trzeba przy tym koniecznie stawać się zawodowym marketingowcem. Jedną z opcji jest korzystanie z serwisów typu Paid To Click oraz Paid To Read, gdzie wyświetlając i klikając reklamy, a także czytając maile, zarabia się pewne niewielkie kwoty.

Znacznie bardziej opłacalne jest zyskanie pasywnego, regularnego dochodu z umieszczania reklam na swoim blogu albo stronie internetowej. Oto przegląd tych możliwości.

Ile można zarobić?

Zarabianie na klikaniu reklam nie jest niestety biznesem dochodowym. Wysiłek i czas włożony w tę monotonna pracę nie przekłada się na realne zyski. Za pośrednictwem przykładowej strony Get Paid To Read można zarobić około 25 groszy dziennie – klikając reklamy i pozostając na stronie przez kilkadziesiąt sekund. Serwisy te wprowadzają ograniczenia dziennie wyświetlanych reklam, nie można więc spędzić całego dnia na ich wyświetlaniu, by zarobić więcej choćby jednorazowo. Z kolei umieszczanie reklam na własnej stronie internetowej o dużym ruchu i wielu wyświetleniach opłaca się znacznie bardziej. Na przykład program Google Adsense płaci od 10 groszy do kilkudziesięciu złotych za każde kliknięcie użytkownika strony w reklamę. W ten sposób, szczególnie posiadając prestiżową, często odwiedzają stronę, można zarabiać nawet kilkaset złotych miesięcznie! To solidny dodatek do pensji.

Zarabianie na reklamach – jak?

Jak pokazuje powyższe zestawienie, założenie własnej strony z myślą o zarabianiu na reklamach, choć niełatwe, jest bardzo opłacalne. Trzeba tu jednak pewnego zacięcia i entuzjazmu, szczególnie gdy jest się nowicjuszem w budowaniu stron internetowych. Internet to ogromny zbiór niezliczonych stron i treści, dlatego niełatwo jest stworzyć coś, co naprawdę przyciągnie uwagę czytelników. Na czym należy się skupić, by strona rzeczywiście mogła w przyszłości zarabiać?

Skuteczne zarabianie na reklamach

Treść zamieszczana na stronie

Pomysł to absolutny fundament. Nie wystarczy pisać o czymkolwiek, minęły już czas blogów, na których opisywało się własne codzienne życie, generując tym spory ruch. Dziś internauci szukają jakości – chcą czytać teksty wyczerpujące, pełne informacji, których szukają, lub zajmujące. Dlatego warto wybrać na tematykę strony dziedzinę, o której ma się pojęcie. To znacznie ułatwi wypełnienie swojej strony merytoryczną treścią.

Wygląd strony

Nowoczesna strona internetowa musi też zachęcająco wyglądać. Nie ma tu miejsca na przestarzały design. Ważna jest estetyka, ale też intuicyjna, wygodna nawigacja oraz projekt strony zachęcający do czytania. Nie znając się na tych kwestiach, warto skorzystać z gotowych, bezpłatnych lub płatnych szablonów.

Gdzie umieścić reklamy?

Wreszcie refleksji trzeba poddać również umiejscowienie reklam – muszą być widoczne, ale nie narzucające się. Tekst przetykany reklamami co kilka linijek lub wyskakujące, denerwujące reklamy sprawią, że czytelnicy wyjdą zanim zdążą cokolwiek kliknąć i już nie wrócą. Warto celować w trzy reklamy, dostępne i widoczne, ale przy tym nienarzucające się czytelnikowi.