single

Dropshipping – co należy wiedzieć o dropshippingu? cz. I

Dropshipping to sposób na sprzedaż internetową, który polega na przekazywaniu dostawcy procesu wysyłki towaru. Sklep online pracuje więc jedynie jako element przyjmowania zamówień i przekazanie do dostawcy. Ten bierze na siebie wysyłkę towaru do klienta.

Zysk sprzedawcy bierze się z różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną. Opiera się wiec dropshipping na tym, że dostawca towaru zajmuje się wysyłką do klienta firmy, która wysyłkę zleciła. W rzeczywistości odbiorca jest klientem firmy, która zleci wysyłkę, dlatego że firma wysyłająca robi to w imieniu zlecającej. Jeśli więc klient robi zakupy w sklepie A to on przekazuje informacje do dostawcy B i ten w imieniu sklepu A dostarcza przesyłkę do klienta.

Wybierając dla swojego sklepu dostawcę trzeba zwracać uwagę na ilość produktów jakie może oferować. Kontrahent, który będzie w stanie dostarczać większość z produktów przez nas sprzedawanych będzie dla nas najcenniejszy.

Dropshipping to przede wszystkim rozwiązanie doskonałe dla małych e-sklepów, które zazwyczaj sprzedają swoje produkty w małych ilościach. To sprawia, że nie posiadają odpowiednich środków, by robić duże zapasy. Nie chcą również wydłużać czasu realizacji zamówienia, dlatego taka bezpośrednia wysyłka od dostawcy jest dla nich najwygodniejsza. Dropshipping to również dobra opcja dla tych sklepów, które mają małą powierzchnię magazynową i w związku z tym nie mogą pozwolić sobie na gromadzenie tych wszystkich produktów. Bardzo często taka forma zakupowa jest prowadzona, jeśli chodzi o sprzedaż produktów, które sprowadzane są z Chin. Okazuje się, że taka opcja jest dla takich firm najlepsza i ten model sprzedaży sprawdza się dobrze od strony praktycznej.

Skuteczny e-commerce

Z definicji dropshippingu można wywnioskować, że podatnik funkcjonuje w charakterze pośrednika. Zadaniem podatnika – pośrednika będzie gromadzenie zamówień i pobieranie wpłat od klientów a także przekazywanie zamówień do głównego dostawcy. Zadaniem dostawcy będzie przygotowanie towaru i jego wysyłka do ostatecznego klienta. Podatnik – pośrednik nie ma więc towaru fizycznie w swojej firmie, a więc nie posiada dokumentów zakupu towarów jakim są faktury albo rachunek. Taka sytuacja budzi duże wątpliwości u podatników, gdy chodzi o ustalenie podstawy opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej a także zaliczenia zakupionych produktów w koszt uzyskania przychodów. Jeśli ktoś zajmuje się sprzedażą przez internet pewnie już zdaje sobie sprawę z tego, że wysyłanie przedmiotów to uciążliwa sprawa. Niestety to dodatkowa praca i trzeba ją wliczyć w koszt sprzedawanego produktu. Świat idzie do przodu i dlatego podaje nam rozwiązania tego typu problemów.

To właśnie dropshipping jest innym modelem sprzedażowym, w którym sklep internetowy nie musi sam zajmować się wysyłaniem zamówień. Tutaj więc cala praca sklepu online będzie sprowadzać się do przyjmowania zamówień i następnie przekazania ich do dostawcy. Dostawca zaś będzie brał na siebie wysyłkę towaru do klienta i on będzie odpowiadał za organizowanie przesyłki.