single

Na czym polega dropshipping?

Jeśli chcemy nie tylko prowadzić sklep internetowy, ale również liczyć na to, że będzie się to odbywało w naprawdę efektywny sposób, powinniśmy pamiętać o tym, że mamy do dyspozycji przynajmniej kilka nowoczesnych narzędzi i modeli sprzedaży internetowej. Bardzo często pada w tym kontekście określenie dropshipping, warto więc poznać jego znaczenie.

Dropshipping jest jednym z modeli logistycznych, który znajduje zastosowanie właśnie podczas sprzedaży internetowej. Jego założeniem jest przeniesienie procesu dostawy danego towaru bezpośrednio na dostawcę.

Jak działa dropshipping?

Jego mechanizm jest przy tym wyjątkowo nieskomplikowany. Zakłada, że nasza rola jako sprzedawcy jest ograniczona jedynie do gromadzenia zamówień. Te z kolei są przekazywane dostawcy, a więc hurtowni, producentowi lub innej firmie. W rezultacie to nie my, ale dostawca ponosi odpowiedzialność za wysyłkę towarów, do zakupienia których doszło w naszym sklepie. Oczywiście, w prezentowanym tu modelu bardzo ważną rolę ma do odegrania reklama, niezbędne są więc działania, których celem jest pozyskanie dla sklepu nowych klientów.

Obecnie możemy korzystać zresztą z szeregu możliwości przybliżających nas do osiągnięcia tego celu. Najczęściej mówimy w ich kontekście o porównywarkach cen, SEO, kampaniach AdWords oraz o mediach społecznościowych, choć nadal modny jest również e-mail marketing, blogi firmowe i reklamy graficzne, które pojawiają się w Google. Od niedawna sporym sukcesem okazuje się współpraca z wybranymi przez nas vlogerami i blogerami, którzy mają wpływ na innych potencjalnych klientów. Naszym celem nadrzędnym jest właśnie pozyskanie jak największej grupy klientów i generowanie na stronie możliwie jak największego ruchu.

Sprzedaż internetowa

Dropshipping – dla kogo?

Dropshipping to rozwiązanie, które znajduje zastosowanie w wielu sytuacjach. Zwykle jest kojarzone z osobami, które dopiero debiutują na rynku biznesowym, nic więc dziwnego, że dążą do tego, aby poszukiwać oszczędności. Model ten przynosi jednak znakomite rezultaty także w niewielkich sklepach, w których towar jest sprzedawany w małych ilościach, w przypadku handlu na portalach aukcyjnych oraz wówczas, gdy zależy nam na zarobku na sklepie online, nie mamy jednak pewności, jaki towar powinien być w nim sprzedawany. Dropshipping jest też ciekawym rozwiązaniem, gdy zależy nam na poszerzeniu sklepowego asortymentu. Oczywiście, bez względu na okoliczności o sukcesie nie będzie mowy tak długo, jak długo nie zdecydujemy się na zarejestrowanie działalności gospodarczej. Nie da się tego uniknąć i nie ma tu żadnego znaczenia to, na jaką formę sprzedaży się zdecydujemy.

Dropshipping – zalety i wady

Dropshipping jest modelem dość uniwersalnym, nadal jednak musimy pamiętać o tym, że trudno liczyć na końcowy sukces, jeśli brakuje nam odpowiedniej strategii biznesowej. Oczywiście, nie możemy zapominać także o tym, jak ważny jest prawidłowy wybór dostawcy. Musi być to kontrahent nie tylko sprawiedliwy, ale i solidny, dobrze też, gdy oferuje nie tylko atrakcyjne warunki sprzedaży, ale i możliwie szeroką gamę produktów czekających na swoich nowych właścicieli.